zaterdag 29 januari 2011

Happy in orange

Ik heb gister weer even inkopen gedaan, onder andere een paar leuke stempels, embossingfolders, inkt en eigenlijk nog veel meer moet ik bekennen *LOL*. Maar goed, met deze spullen heb ik het volgende kaartje gemaakt. Ik wilde graag iets met die embossingfolder doen en met het jongensstempeltje (Schoffies van Nellie Snellen). Na wat geklooid te hebben met alcohol inkt, kwam ik er toch niet uit, dus ging ik met colorcore cardstock aan de gang, maar ook dat werd het niet. Wel werd ik geinspireerd door de zwarte achtergrond van het cardstock, dus besloot ik dan uit te gaan van een zwarte achtergrond en het plaatje in 1 contrasterende kleur te kleuren. Aangezien ik nooit met zwart werk, heb ik voor een kleur gekozen waar ik eigenlijk ook nooit mee werk, nl. ORANJE. De basis van de kaart is oranje Bling cardstock. De achtergrond heb ik gemaakt met zwarte en oranje Copics en de Airbrush. Daarna heb ik hem door de GB gedaan. De stralen heb ik vervolgens aangezet met Tsukineko dewdrop Brilliance platinum. De stempel heb ik met een nestabillatie label uitgestanst, ingekleurd, gemaskerd en de achtergrond gespoten met de airbrush.Het teksstempeltje had ik nog liggen en heb ik ook ingekleurd en met een eye-let bevestigd. Verder vond ik dat het kaartje niks meer nodig had. Ik vind hem zelf wel ontzettend gaaf geworden. Hahahaha, juist omdat hij zo 100% anders is dan wat ik gewend ben.



Ik heb gebruik gemaakt van de volgende kleuren:
Huid: E00, E11, E02
Haar: E08, YR07, YR04, E35
Kleding en kat: YR16, YR07, YR04, YR02, E08

achtergrond: 100, YR07

Ben benieuwd hoe jullie hem vinden.

9 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig kaartje weer. En wat een gave achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart, vind de achtergrond qua kleurgebruik en qua embossingfolder erg leuk !!
    Dus meer zulke combi's uitproberen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is leuk zeg, en wat een schattige stempel is dat, heel guitig !
    Mooi juist met deze kleuren !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk !!!!!!
    Kleurig en vrolijk kaartje José!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem juist helemaal geweldig, de kleuren doen het hem echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuke kaart is het geworden. Ik sluit me bij veel anderen aan, errug mooi resultaat mede dankzij de oranje kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So funny card! Love the orange colour here))

    BeantwoordenVerwijderen