woensdag 9 februari 2011

Fall (en)

Sinds de Mixed Media workshop van 3 weken terug kon ik niet wachten om er thuis ook eens mee aan de slag te gaan. Gisteravond had ik zo maar weer eens tijd en zin, dus heb mijn spullen gepakt en ben begonnen. De bedoeling was eigenlijk dat het een scrap LO zou worden naar aanleiding van een sketch, maar al doende rolde ik van het ene idee in het andere. Van scrap LO, naar een herfstproject naar het enigsins lugubere eindresultaat wat je hieronder ziet.Ik was om 19.30 begonnen en om 00.30 klaar!!!! Hahaha, veel te laat natuurlijk, maar ik vond het geweldig om te doen en ben superblij met het resultaat. En het leuke is dat het absoluut iets heel anders is geworden dan wat ik normaal maak, dus zo ontzettend niet "Jose", of daarom misschien juist toch ook wel weer *LOL*

Ik ben begonnen met Kraftcardstock,krantenpapier erop geplakt met multi-medium gel. Daarna met diverse herfst kleuren acrylverf zitten kliederen en vervolgens met een oude bankpas Gesso erover aan gebracht. De randen heb ik bewerkt met structuurpasta. Hierover heen distress inkt gedaan en er vervolgens met een keukenpapiertje weer deels afgeveegd. Tot slot heb ik nog een sjabloon van een eikenblad gesneden met de Ecraft en deze her en der op de achtergrond gesjabloneerd met distressinkt. Ook heb ik nog gebruik gemaakt van een rondjesstempel.

De boom heb ik uitgesneden met de Ecraft en vervolgens met multi-medium gel krantenpapier er op geplakt, ingesmeerd met Gesso en daarna weer met de distress inkt. Dit afgenomen met een beetje vochtig doekje zodat de kleuren transparant werden. De doodshoofdjes (Bombshell stamps "Sugar Skulls") heb ik op kraft en wit cardstock gestempeld en uitgeknipt. Het vogeltje komt van een pink ribbon stempelsheet. De letters heb ik uitgeknipt uit diverse bladen. Tot slot nog wat koper prfect pearls erop en afwerken met de multi-medium gel.

7 opmerkingen:

  1. Ik vind 'm wel leuk geworden. Een werkje met een dubbele boodschap. Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ietwat luguber, maar ik snap de boodschap geloof ik wel en ik vind hem toch erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb er ook mixed feelings bij, wel heel knap gedaan, maar ben nou eenmaal niet zo van doodskopjes....sorry!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihihihihi, ik vind 'm wel heel grappig!!!
    En idd, een dubbele boodschap.
    Leuk José, dat je ermee doorgaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is wel heel grappig om te zien van jou. Ik vond hem wel erg dubbel. Zowel de boodschap als de kleuren in samenhang met de doodskopjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Josè, wat leuk dat je tijd en inspiratie vond om met de mixed media door te gaan, Ik zelf blijf nog steeds in de glimmermist "hangen"
    Hoop dat ik binnenkort ook eens wat andere inspiratie krijg !
    Maar bij jou ziet het er superleuk uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow!! It looks great! Love your creation!!!

    BeantwoordenVerwijderen