dinsdag 26 juli 2011

Mijn eerste Art Journal

Geinspireerd door het nieuwe en eerste nederelandse Art Journaling forum ben ik gister naar de stad gegaan en heb een Note-boek gekocht om mij toch ook maar eens aan een Art Journal te wagen. Meer over Art Journals vind je o.a. hier.
Mijn eerste pagina is geinspireerd op de gebeurtenissen op mijn werk van de afgelopen maanden, waarin mij duidelijk is geworden dat de moeilijkste situaties ook gezien kunnen worden als nieuwe kansen om vooruit te komen in plaats van problemen die je blokkeren. Door dit inzicht is er bij mij een knop om gegaan en sta ik compleet anders in het leven. Vandaar de journaling op mijn project. De berg staat voor een tegenslag op je pad en de vleugels voor de nieuwe mogelijkheden en kansen die zich voordoen als je er open voor staat.






De achtergrond bestaat uit een laag Gesso, dik opgezet, daarna roze en oranje acrylverf, weer gesso eroverheen en uitgesmeerd met een kaartje strepen en swirls erin getrokken. De randen bewerkt met waskrijt. De berg is gescheurd uit krantenpapier bewerkt met waskrijt, opgeplakt met gelmedium. Verder nog gebruikt een zwarte en witte eddingmarker en stempels voor de bloem en de vleugels. het woord "bewegen" op de top van de berg vond ik wel toepasselijk, want dat is wat je moet doen als je je kansen wilt zien en wilt pakken.Het poppetje komt volgens mij van de site van Tumble Fish studio (maar weet het niet meer zeker).

Ik ben er persoonlijk best wel een beetje trots op en de volgende pagina zit al weer in de gesso. Ideeen beginnen te stromen *LOL*

1 opmerking:

  1. Top pagina, leuk gedaan. Heerlijk om te doen vind je ook niet??
    Ik ga verder snuffelen op je blog.
    Zal meteen ff volger worden.

    BeantwoordenVerwijderen